カキフライ ・ Deep fried oysters


冬と言えば、カキフライ!大好きなこの料理を、お寿司と同じように家で作らず、店のプロにずっと任せておこうと思ってました私、今日初めて挑戦しました!なぜなら今住んでる近所に美味しいカキフライの店を知らないからです。

初めての割に、美味しくできました。バタバタしてましたが。油の温度の調節は難しい!

Deep fried oysters are a typical and much loved winter dish in Japan. For me it was always one of those dishes that you leave to the pros to make, along with sushi, but today I tried making it for the first time. Mainly because I don't know a good place to eat these around our new neighbourhood. That, and it's getting too cold to enjoyably go out to look for food.

Controlling the temperature of oil is difficult.